5 pomocnych aplikacji psychologicznych

Smartfony jak każdą rzecz można wykorzystywać dobrze lub źle, budująco lub niszcząco. Coraz więcej ludzi narzeka, że telefony zabierają im życie i moim zdaniem dużo w tym prawdy. Jednak tym razem spróbujemy spojrzeć na to narzędzie w kategoriach wsparcia dla naszego rozwoju i zdrowia psychicznego. 

1. Evernote – twój dziennik.

Już na samym początku terapii zachęcam moich klientów, by zapisywali. Zauważam, że Ci z klientów, którzy rzeczywiście starają się prowadzić coś w rodzaju dziennika, a do tego po każdej sesji zapisują swoje odkrycia, zdecydowanie szybciej dochodzą do upragnionej zmiany. Telefon komórkowy świetnie się do tego nadaje, bo masz go zawsze przy sobie. A Evernote jest prosty w obsłudze i możesz z niego korzystać również przez stronę www oraz programy na Windows czy iOS. A poza tym, kto wie – może Twój dziennik kiedyś okaże się bestsellerem;-)? www.evernote.com

evernote

2. Habit Bull – nawyki pod kontrolą. 

Ostatnio w modzie są nawyki, a raczej radzenie sobie z tymi, których chcemy się pozbyć;-) Nie wchodząc zbyt głęboko w teorię, behawioryści twierdzą, że aby zmienić nawyk musisz zastąpić go innym, ale do tego trzeba trochę czasu i powtórek. Nasza pamięć i wola są jednak zawodne. Aplikacja „Byk na nawyki” w prosty sposób pomaga zadbać o powtórki i prowadzi rejestr Twoich postępów, po prostu ustalasz co chcesz osiągnąć i Habit Bull robi cała resztę (no prawie całą, potrzebna jest jeszcze odrobina Twojego wysiłku;-) www.habitbull.com

bullhabit

3. Calm – wewnętrzne wyciszenie.

Jeśli nawyki są w modzie, to medytacja i uważność robią zawrotną karierę. Przyczyn z pewnością jest wiele, jedną z nich na pewno ta, że to po prostu działa. Aplikacja Calm pomoże Ci nauczyć się medytacji, uważności i świadomości swojego ciała. Oczywiście jak w każdym wypadku regularne stosowanie jest bardzo wskazane. Jest zaletą jest to, że nie jest związana żadnym wschodnim systemem religijnym, co dla chrześcijanina z pewnością ma znaczenie. www.calm.com

calm

4. PTSD Coach – stres opanowany.

Aplikacja o tyle wyjątkowa, że zaprojektowana prze Departament USA ds. Weteranów Wojennych. Ma służyć tym, którzy borykają się zespołem stresu pourazowego (PTSD – posttraumatic stress disorder). Co to takiego? Jest to zaburzenie psychiczne powstające w wyniku skrajnie stresującego wydarzenia. Jednak nie trzeba przeżyć wojny, żeby odczuwać pewne symptomy PTSD, a aplikacja może nam pomóc nawet w życiu codziennym do zmniejszenia naszego stresu. https://play.google.com/store/apps/details?id=gov.va.ptsd.ptsdcoach

PTSD_coach_app

5. Telefon – do przyjaciela;-)

To aplikacja, którą na pewno już masz w swoim telefonie:-) I to żaden żart. Kontakt z kimś bliskim to dużo więcej niż wszystkie aplikacje świata razem wzięte. Często radzę klientom, by mięli w głowie taką listę ludzi do których mogą zadzwonić o 3 w nocy z prośbą o pomoc. Ta lista nie musi być długa, ale ważne by była. A kto jest u Ciebie na tej liście?

telefonprzyjaciel